Żabka Polska podpisała z Resource Partners oraz prezesem firmy Maczfit Maciejem Lubiakiem umowę nabycia większościowego pakietu udziałów Maczfit, podały spółki. Czy moda na zdrowy styl życia opanuje całą Polskę?

Przejęcie firmy zajmującej się dietetycznym cateringiem ma pomóc Żabce w zaistnieniu na rynkach, na których na razie jej nie ma. Firma zamierza wejść w segment cateringu dietetycznego, który jest jedną z najszybciej rozwijających się usług w sektorze convenience.
Żabka wchodzi w catering
Do rewolucji dochodzi także w Żabce. Sieć od 2016 r. mocno pracowała nad rebrandingiem. W ciągu 4 lat zmodernizowała 4 tys. sklepów. Zmieniła logo, wystrój, wprowadziła gotowe przekąski i posiłki własnych marek i pozwoliła klientom na odbieranie paczek kurierskich.
Teraz sieć stawia kolejny krok i wchodzi w catering. Maczfit dostarcza dietę pudełkową na terenie wszystkich województw w kraju. Nie są to jednak tanie rzeczy. Cena jednej dostawy sięga 60-70 zł. W skali miesiąca to wydatek oscylujący w granicach 2 tys. zł.
Umowa o włączeniu spółki Maczfit do Grupy Żabka została podpisana 5 marca br. Nabycie udziałów ma nastąpić od jej dotychczasowych właścicieli: Resource Partners oraz Macieja Lubiaka, twórcy marki i jej dotychczasowego prezesa. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, transakcja zostanie sfinalizowania po spełnieniu wszelkich wymogów związanych z prawem antymonopolowym – czytamy w komunikacie.
To odpowiedź na potrzeby klientów
Przejęcie Maczfit to dla Grupy Żabka dalszy krok w kierunku rozwoju dwóch obszarów. Pierwszy z nich to modern convenience, czyli ułatwianie życia poprzez odpowiadanie na potrzeby klientów, związane z oszczędnością czasu i dbaniem o zdrowie. Drugi to integracja rozwiązań e-commerce, którą firma realizuje od kilku lat, podkreślono.
Filip Przybylski
źródło: materiały prasowe