Cyfryzacja ratunkiem dla sektora fitness!

W miarę jak cyfrowy fitness wkracza do głównego nurtu i staje się podstawowym oczekiwaniem wśród klientów, wysokiej jakości treści są teraz kluczowe dla sukcesu Twojego klubu.



Oczywiście fitness cyfrowy był już mocno dominujący na długo przed pojawieniem się COVID. Badanie Global Consumer Fitness Survey z 2019 r. wykazało, że 85 procent członków siłowni ćwiczyło już w domu, ale blokady wymuszone przez COVID zdecydowanie przyspieszyły ten trend i wprowadziły go do głównego nurtu. Kluby zareagowały na szybko zmieniający się krajobraz z imponującą zwinnością, konfigurując cyfrowe rozwiązania treningowe w ciągu kilku tygodni, aby ich członkowie byli aktywni i zaangażowani.


Można również uczciwie powiedzieć, że potrzeba szybkiej reakcji sprawiła, że ​​większość operatorów przystąpiła do testu i uczyła się podejścia do swoich cyfrowych rozwiązań fitness, robiąc stopniowe postępy i nie pozwalając, aby perfekcja stanęła na drodze dobra. Teraz, gdy branża wkracza w nową erę fitnessu, kluby mają wyjątkową pozycję, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu konsumentów na połączenie doświadczeń fitness na żywo i cyfrowo.


Co daje cyfryzacja?

Technologia cyfrowa oferuje klubom ogromne możliwości wykraczania poza ich tradycyjne lokalne oddziały. Teraz każdy, kto ma smartfona, jest potencjalną szansą na cyfrowe członkostwo Twojego klubu. Niezależne oferty cyfrowe mogą być dla klubów świetnym sposobem na zdobycie nowych klientów online, budowanie więzi z marką, a następnie przekształcenie ich w pełnoprawnych członków klubu. Ale nic z tego nie osiągniesz, jeśli nie zapewnisz tym użytkownikom wyjątkowego doświadczenia członkowskiego, które odzwierciedla wartości Twojej marki.


Cyfryzacja w centrum uwagi

Wykorzystanie cyfrowych kanałów i technologii pozwoliło operatorom pozostać w kontakcie i współpracować z klientami i członkami w czasie kryzysu. Wzorzec zwiększonej cyfryzacji przemysłu, częściowo napędzany przez doświadczenie związane z poprzednim lockdownem, został poparty badaniami przeprowadzonymi przez osoby trzecie.


Według badania wpływu Covid-19 firmy Virtuagym, liczba użytkowników aplikacji fitness osiągnęła swój pierwszy szczyt w marcu, kiedy Covid-19 zaczął rozprzestrzeniać się w Europie. Jednak ostateczny szczyt osiągnięto w lipcu, kiedy kluby zaczęły się ponownie otwierać, co wskazywało, że osobiste wizyty w klubach i korzystanie z ofert cyfrowych mogą współistnieć (i być może uzupełniać się), a nie być dla siebie rywalami.


Zrozumienie, w jaki sposób pandemia Covid-19 i jej zamknięcie faktycznie wpłynęły na nasz sektor, jest absolutnie niezbędne do tego, jak dostosowujemy się jako sektor fitness, aby stać się najlepszą przyszłą wersją nas samych i otworzyć kolejny wielki rozdział europejskiego sektora sprawności i aktywności fizycznej. Z pewnością znajdujemy się w krytycznym i pełnym wyzwań okresie w historii naszej branży. Wiedza oparta na faktach jest niezbędna do zrozumienia rzeczywistego wpływu Covid-19 i skutecznego reagowania jako przedsiębiorstwa, a także stowarzyszenia branżowe, takie jak EuropeActive i nasi partnerzy zrzeszeni w kraju. Rozumiemy, że duże i małe podmioty w europejskim sektorze fitness i aktywności fizycznej napotykają poważne trudności, a dzięki naszej nowej europejskiej ocenie wpływu Covid-19 przeprowadzonej przez Deloitte będziemy w stanie pomóc naszemu sektorowi we współpracy ze stowarzyszeniami krajowymi, znacznie skuteczniej i dążyć do wykorzystania potencjału naszego sektora - podsumował Dyrektor generalny EuropeActive Andreas Paulsen.


Filip Przybylski
źródło: materiały prasowe