top of page

Nie wszystkie segmenty branży fitness załamały się finansowo!

Zaktualizowano: 26 cze 2021

Pandemia COVID-19 spowodowała nagłe zatrzymanie dynamicznie rozwijającego się rynku fitness. Nie wszystkie segmenty się załamały. Niektórzy skorzystali na ostatnich wydarzeniach. Przyjrzymy się sytuacji przed uderzeniem wirusa, zmianom, które spowodował, oraz trendom, które nadejdą w 2022 roku.



Wprowadzenie

„Nasze dane potwierdzają istotną rolę, jaką kluby zdrowia odgrywają w promowaniu i utrzymaniu dobrego samopoczucia konsumentów” – powiedział Jay Ablondi , wiceprezes wykonawczy ds. produktów globalnych w International Health, Racquet & Sportsclub Association (IHRSA), organizacji, która ma się rozwijać. , chronić i promować branżę zdrowia i fitnessu.

Podsumowując spostrzeżenia z raportu IHRSA „ COVID Era Fitness Consumer Report ” dla USA, kontynuuje: „Gdy 70 procent członków korzysta z siłowni, aby utrzymać ogólny stan zdrowia, Amerykanie chcą wrócić, utrzymać, a nawet poprawić swoje ćwiczenia, nawyki – mają pewność, że ich siłownie są bezpieczne, wygodne i czyste”.


Badanie „w zdecydowanej większości wykazało, że gimnazjaliści nie mogą się doczekać powrotu na siłownię – i przynajmniej jednego aspektu fizycznego przebywania na siłowni (95 procent). Za czym najbardziej tęsknią Amerykanie: za odwiedzaniem swoich bliskich (65 proc.), chodzeniem na siłownię (59 proc.), koncerty i mecze (55 proc.), bary czy restauracje (51 proc.)”

Dane te potwierdzają ważną rolę, jaką w życiu wielu ludzi odgrywa sprawność fizyczna i ćwiczenia fizyczne. Głównym powodem jest rosnąca świadomość dotycząca ich zdrowia i kondycji, ale także inicjatywy rządowe promujące zdrowy styl życia i wzrost populacji otyłych, ponieważ coraz więcej osób z nadwagą zaczyna walczyć z chorobą poprzez regularne ćwiczenia. Aby zagłębić się w to, przyjrzyjmy się sytuacji w 2 najważniejszych segmentach rynku fitness przed pandemią: kluby fitness, sprzęt fitness, odzież fitness.


Kluby fitness


W czasach przed COVID kluby fitness na całym świecie cieszyły się stałym "boomem". Według „ 2020 IHRSA Global Reportglobalna branża klubów fitness i zdrowia wygenerowała szacunkowe przychody w wysokości 96,7 miliarda USD w 2019 roku, w porównaniu do 67,19 miliarda USD w 2009 roku . Na całym świecie istniało 205 180 klubów fitness i klubów zdrowia ( 128 520 w 2009 roku ) z 184,61 milionami członków ( 119,53 miliona w 2009 ) .


Raport IHRSA stwierdził również, że Stany Zjednoczone przodują na wszystkich rynkach pod względem członkostwa (64,2 mln), obiektów (41 370) i ​​przychodów (35 mld USD). Niemcy zajęły drugie miejsce pod względem członkostwa z 11,7 milionami, podczas gdy Brazylia zajęła drugie miejsce pod względem liczby klubów zdrowia z 29 525 placówkami. Niemcy i Wielka Brytania zajęły drugie miejsce pod względem przychodów branży, ponieważ każdy rynek wygenerował około 6,2 miliarda dolarów w 2019 roku.


Przewidując utrzymywanie się tego silnego wzrostu, The Health and Fitness Club Market Report 2019 wykazał, że rynek klubów fitness i zdrowia ma osiągnąć 147,11 miliarda USD do 2024 roku, co oznacza CAGR 7,81% w okresie prognozy, 2019-2024 . „Najbardziej aktywne firmy (w USA) na rynku to kluczowi gracze, tacy jak LA Fitness International LLC , Planet Fitness , LTF Holdings Inc (Life Time Fitness) , 24 Hour Fitness , i Gold's Gym International ” – czytamy w raporcie.


Według „ Top 100 Health Clubs of 2019 ” branży klubowej , listy, która klasyfikuje firmy według przychodów brutto w 2018 r. , „LA Fitness, Irvine, Kalifornia, szósty rok z rzędu zajął pierwsze miejsce na liście Top 100 Clubs of 2019 ” . Wiarygodne źródła branżowe podały, że przychody firmy w 2018 roku wyniosły 2,09 miliarda dolarów”. Na drugim miejscu znalazła się firma Life Time, Chanhassen w stanie Minnesota, z przychodami w wysokości 1,75 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 12,9 procent w porównaniu z rokiem 2017. Trzecie miejsce w rankingu zajęło 24-godzinne fitness , San Ramon w Kalifornii, z przychodami w wysokości 1,51 mld USD w 2018 r., co stanowi wzrost o 4,8 proc. Niestety złożyli wniosek o ogłoszenie upadłości w 2020 roku.


W innym podsumowaniu podkreślającym gwałtowny wzrost branży klubów fitness przed 2020 rokiem, Club Industry wskazał, że 18 firm fitness znalazło się na liście 2019 Inc. 5000 , która plasuje najszybciej rozwijające się prywatne firmy w Stanach Zjednoczonych. Liderem wśród klubów fitness jest Restore Hyper Wellness w Austin w Teksasie, zajmujący 113 miejsce, z przychodami w wysokości 5,1 mln USD i wzrostem3,031%. Firma została również uznana za „#1 najgorętszą franczyzę w Ameryce ” przez Inc. 5000 .


Przyjrzyjmy się jednak drugiemu silnemu rynkowi w świecie fitness, Europie. Raport „European Health & Fitness Market Report 2020” firmy Deloitte stwierdza, że ​​łączne przychody klubów fitness w Europie w 2019 r. wyniosły 28,2 mld euro (+3%) w porównaniu z 2018 r., z 63 644 klubami (+2,3%) i 64,8 mln klubów fitness członków (+3,8%) na całym kontynencie. W porównaniu z 2018 r. oznaczało to wzrost przychodów o 3% i liczby członków o 3,8%.


Badanie przeprowadzone na najsilniejszym rynku europejskim, Niemczech, wykazało, że trening fitness to sport o największej liczbie członków, a zatem najpopularniejsza forma treningu w kraju. Z 11,1 miliona członków, fitness znacznie wyprzedza piłkę nożną (7,1 miliona) i gimnastykę (5,0 miliona), jak pokazał „ Eckdaten der deutschen Fitnesswirtschaft 2019 ” stowarzyszenia pracodawców niemieckich obiektów fitness i zdrowia (DSSV).


Raport Deloitte stwierdza również, że rozwój był napędzany głównie przez operatorów o niskich kosztach, takich jak Basic-Fit (+380 000 członków), smart fit (+ 230 000), FitX (+ 133 000), PureGym (+ 123 000), EASYFITNESS (+110 000). ), RSG Group (+100 000), VivaGym Group (+80 000) oraz The Gym Group (+70 000).


Deloitte mówi również: „Basic-Fit (2,2 mln), niemiecki operator RSG Group (2,1 mln członków) i brytyjski lider rynku PureGym (1,1 mln) umocnili swoją pozycję w pierwszej trójce europejskich operatorów pod względem członkostwa. Pod względem przychodów brytyjski operator premium David Lloyd Leisure (DLL) utrzymał pierwsze miejsce ze znaczną marżą z przychodami 587 mln euro w 2019 r., co stanowi wzrost o 7,7% w porównaniu z 2018 r. Drugie miejsce to Basic-Fit (515 mln euro) . Na trzecim miejscu plasuje się norweska Grupa SATS (405 mln EUR), za nią szwajcarska Grupa Migros (367 mln EUR) i niemiecki lider rynku RSG Group (365 mln EUR).”


W nowszym przeglądzie Business Insider we współpracy z SimilarWeb wymienił 15 najszybciej rozwijających się firm fitness w 2020 r., według ruchu cyfrowego. „Podczas gdy siłownie i studia butikowe bankrutują”, mówią, „niektóre cyfrowe marki fitness i strony internetowe, takie jak Peloton i Fringesport, odnotowują wzrost. Podczas gdy sieci takie jak Flywheel, Gold's Gym, 24 Hour Fitness i YogaWorks złożyły wniosek o upadłość podczas pandemii, dane konkretnie plasują 15 marek o najwyższych wynikach pod względem średniego miesięcznego wzrostu ruchu w okresie od 1 marca do 31 lipca. ” Schwinn, najbardziej znana z rowerów halowych, orbitreków, bieżni i wioślarzy, zajmuje trzecie miejsce, ze średnią miesięczną wizytą na stronie 248 000 i wzrostem o 472,5% rok do roku. Na drugim miejscu jest Tonal , domowa maszyna do treningu siłowego, która wykorzystuje magnesy i elektryczność do zmiany oporu (383 000 / + 604%), podczas gdy PowerBlock , producent regulowanych hantli, wykazał się najszybszym wzrostem (211 000 / + 648,1%).


Sprzęt fitness


Te dane prowadzą nas bezpośrednio do drugiej części naszego przeglądu rynku fitness, segmentu sprzętu fitness, który obejmuje sprzęt do treningu sercowo-naczyniowego, taki jak maszyny eliptyczne, bieżnie, rowery treningowe lub wspinaczki po schodach, a także sprzęt do treningu siłowego, taki jak maszyny do podnoszenia ciężarów, sztangi oraz drabiny, maszyny przedłużające lub stojaki zasilające. Rynek sprzętu fitness podzielony jest na rynek sprzętu do ćwiczeń domowych i instytucjonalnych, na który składają się kluby fitness i zdrowia, korporacje i hotele.


Według raportu opublikowanego przez Allied Market Research, zatytułowanego „Rynek sprzętu fitness według typu i użytkownika końcowego: Globalna analiza możliwości i prognoza przemysłu, 2020–2027”, wielkość globalnego rynku sprzętu fitness wyniosła „11,5 mld USD w 2019 r., a przewiduje się, że do 2026 r. osiągnie 15,2 mld USD, rejestrując CAGR na poziomie 3,5% w latach 2020-2027”.

W swoim raporcie „ Rozmiar rynku sprzętu fitness ”, Global Market Insights odnosi się do podobnych danych, powołując się na „Rynek sprzętu fitnesswielkość oszacowana na 12 miliardów USD w 2019 roku i przewiduje się, że w latach 2020-2026 wzrośnie o 4% CAGR”. Przewidują również, że „rynek sprzętu fitness doświadczy niewielkiego spadku w 2020 r. z powodu niedawnej pandemii koronawirusa (COVID-19)”. Pokazuje to również, że wiele firm zareagowało na nową sytuację, ponieważ „kilku producentów sprzętu fitness wprowadza na rynek zaawansowany sprzęt do ćwiczeń w domu. To pomaga im wzmocnić portfolio produktów i zwiększyć dominację na rynku”.


Główne firmy w tej dziedzinie to:



Jednym z głównych beneficjentów pandemii Covid-19 wydaje się być Peloton Interactive Inc: „Przychody biją, gdy pandemia zwiększa popyt na sprzęt fitness”, zasygnalizował Reuters , ponieważ „akcje firmy wzrosły o 8% w rozszerzonym obrocie, ponieważ prognozuje pełne roczny przychód powyżej oczekiwań na Wall Street.”


Odzież fitness


Odzież fitness to ubrania noszone podczas sesji treningowych na siłowni lub podobnych aktywności fizycznych. Łatwość poruszania się, wygoda i oddychalność to ich główne walory użytkowe, dlatego w większości wykonane są z poliestru, mikrofibry lub spandexu. Nie można dowiedzieć się, ile pieniędzy zarabiają pojedyncze marki na odzieży fitness, ponieważ nawet najwięksi gracze nie publikują w swoich raportach dokładnych danych dotyczących segmentu. Ale można się dowiedzieć, jakie przychody generują ogólnie odzież sportowa.


Według Allied Market Research rynek odzieży sportowej został wyceniony na 167,7 mld USD w 2018 r. i szacuje się, że osiągnie 248,1 mld USD do 2026 r., odnotowując CAGR na poziomie 5,1% w latach 2019-2026. W nowszej analizie globalni analitycy branży szacują światowy rynek odzieży sportowej i fitness na 177,1 mld USD w 2020 r. w związku z kryzysem COVID-19. Przewiduje się, że do 2027 r. osiągną poprawioną wielkość 224,9 mld USD, co oznacza wzrost o 3,5% CAGR w latach 2020-2027. W swoim rocznym raporcie za 2019 r. lider rynku sportowego Nike informuje, że przychody w 2019 r. wyniosły 39 117 mln USD, z czego 11 550 mln USD przypadło na odzież.


Adidas odnotował w 2019 r. sprzedaż netto na poziomie 23 640 mln euro , z czego 8943 mld euro przypadło na odzież. Ich submarka Reebok z głębokim dziedzictwem fitness osiągnęła w 2019 roku sprzedaż netto w wysokości 1 748 milionów euro.


Puma odnotowała sprzedaż netto w wysokości 5502 miliardów euro w 2019 roku, a dział odzieżowy zarobił 2068 milionów euro.

Under Armour zgłaszane USD5,267 mld przychodów w 2019 roku z 3.470 mln USD na odzieży.


Japońska marka ASICS specjalizuje się głównie w obuwiu i bieganiu. Podczas gdy ich przychody w 2019 r. wyniosły 3 468 mln USD , odzież wyniosła tylko 376 mln USD. Inne marki sportowe znane głównie ze swojego obuwia, takie jak New Balance czy Brooks , czy marki odzieży sportowej, takie jak Kappa czy Fila , również oferują odzież fitness.


Wschodzącym graczem w segmencie odzieży fitness jest firma Lululemon z Kanady, która wywodzi się z odzieży do jogi, ale ostatnio rozwija się, aby sprzedać różnorodne ubrania sportowe, w tym koszulki, szorty i spodnie, a także odzież lifestylową. Firma osiągnęła w 2019 r. przychód netto w wysokości 3 979 mln USD, a ponieważ nie sprzedaje obuwia, odzież jest główną częścią oprócz niektórych akcesoriów.


Ukrytą gwiazdą jest Athleta by The Gap , marka premium zajmująca się fitnessem i stylem życia, tworząca techniczną, zrównoważoną odzież, która inspiruje społeczność aktywnych, pewnych siebie kobiet i dziewcząt. Sprzedaż netto firmy Athleta w roku fiskalnym 2019 wyniosła 978 mln USD .Ponadto istnieje wiele mniejszych marek z produktami dla obu płci z całego świata.I na pewno istnieje wiele marek tylko dla kobiet. Nawet marki high-fashion, takie jak Armani ze swoją linią EA7 czy specjaliści od bielizny Victoria's Secret ze swoją kolekcją Sport mają własną odzież fitness.



Sebastian Pierścień

bottom of page